Yhteiset pelisäännöt

Olemme koonneet tälle sivulle sekä helposti luettavat, tiiviit vastaukset useimmin kysyttyihin kysymyksiin että ne tarkemmat pitkän kaavan pienet präntit, joiden mukaan toimimme verkkokaupassamme. Tutustuthan näihin seikkoihin huolellisesti ennen tilaamista, ja jos ikinä jokin asia mietityttää niin nykäise hihasta – me autamme aina mielellämme!

Usein kysyttyä

Onko tilaaminen turvallista?

Olemme luotettava suomalainen yritys (Lystiikki avoin yhtiö 2957760-4). Meillä ei ole omaa toimipistettä tai kivijalkamyymälää, vaan toimimme kauppiaiden kotivarastoilta käsin. Maksuliikenteestä vastaa Bambora ja tilausten toimituksesta huolehtii Posti. Voit tehdä ostoksia meillä huoletta.

Kannattaako minun rekisteröityä?

Ehdottomasti kannattaa! Rekisteröityneenä asiakkaana sinun ei tarvitse täyttää tietojasi joka kerta uudelleen, vaan ne ovat kassalla valmiina, kun kirjaudut sisään. Omilta sivuiltasi voit tarvittaessa muuttaa tietojasi ja näet aikaisemmat tilauksesi.

Kauanko toimitus kestää?

Lähetämme tilauksesi 2-3 arkipäivän kuluessa sen vastaanottamisesta. Tilaukset toimitetaan Postin välityksellä. Mahdollisista lähetysviiveistä (esim. varastosta loppuneet tuotteet) tiedotamme erikseen, yleensä jo etukäteen ennen tilausta.

Rovaniemen alueella on mahdollista sopia myös tuotteiden noutamisesta tai pikakuljetuksesta suoraan kotiisi. Kysy lisää sähköpostitse tai WhatsAppin kautta ennen tilauksen tekemistä!

Voiko tilausta enää muuttaa, kun se on maksettu?

Jos haluat yhdistää kaksi tilausta, se onnistuu. Ole yhteydessä meihin ennen kuin teet toisen tilauksen niin annamme sinulle tarkemmat toimintaohjeet.

Kaupassamme ei ole vaihtomahdollisuutta, mutta voit aina tehdä uuden tilauksen.

Kuinka voin palauttaa tilauksen?

Jos saamasi tuotteet ovat virheettömiä, mutta haluat muista syistä perua tilauksesi, voit tehdä sen 14 vuorokauden kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta ja palauttaa myyntikuntoiset tuotteet siitä lukien 14 vuorokauden kuluessa meille omalla kustannuksellasi.

Kosmetiikkatuotteita ei kuitenkaan voi hygieniasyistä palauttaa.

Jos saamassasi tuotteessa on valmistusvirhe, on palautus luonnollisesti aina maksuton. 

Aina ennen tuotteiden palautusta, ole yhteydessä meihin ja odota tarkempia toimintaohjeita peruutusilmoituksen tai reklamaation tekemiseksi.

En ehdikään noutaa tilaustani ajoissa noutopisteestä. Mitä teen?

Postipaketin saapumisilmoitus tulee sinulle vain tekstiviestinä. Tarkistathan siksi huolellisesti, että annat puhelinnumerosi tilauslomakkeella oikein.

Noutamattomat paketit palautetaan lähettäjälle, eikä tavaroiden noutamatta jättämistä voida pitää peruuttamisena, joten maksettua summaa ei palauteta. Mikäli olet itse estynyt noutamasta pakettia, voit antaa saamasi noutokoodin tai valtakirjan toiselle henkilölle, joka voi hakea lähetyksen puolestasi.

lähetys on vaurioitunut kuljetuksessa. Kuka vastaa?

Jos havaitset, että paketti on vaurioitunut kuljetuksen aikana, tee asiasta välittömästi reklamaatio Postiin.

Tilaus- ja toimitusehdot

Lystiikki avoin yhtiö 2957760-4 (jäljempänä verkkokauppa) eli me myymme tuotteita yksityishenkilöille manner-Suomeen.

Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: kauppias@lystiikki.fi
Puhelin: 040 365 5056
Postiosoite: c/o Rovaniemen Kotipesä Oy, Rovakatu 16, 96200 Rovaniemi

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan kotisivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Tilaushetkellä on annettava sähköpostiosoite, sillä tilauksesta lähetetään tilausvahvistus ainoastaan sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut verkkokauppiaalle.

Bambora PayForm -maksupalvelun yhteystiedot

Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: payform@bambora.com
Puhelin: 09 315 82 555 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Bamborasta.

Maksutavat

PayForm-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Meillä käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Siirto sekä Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

MobilePay

Voit maksaa MobilePay-lompakollasi, mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo

Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla.

 

Toimitus

Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 3-5 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-3 viikkoa.

Kaupassamme on käytössä kiinteä toimituskulu 5,90 € tai pienissä kirjeeseen mahtuvissa tilauksissa 3,50 €. Lähetämme tilaukset aina seurantakoodillisena postipakettina. Näet kirjeeseen sopivan tuotteen kohdalla maininnan kirjevaihtoehdosta sekä lopulliset toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen hyväksymistä.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.

Palautukset

Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Voit vaihtaa tai palauttaa osan tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautukselle ei tarvitse erillistä syytä.

Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä meihin ja kysy palautusohjeita.

Palauttaja vastaa palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista. Kaikissa palautus- ja vaihtotapauksissa tulee ensimmäiseksi lähettää peruuttamisilmoitus. Huomioithan, että pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista ei riitä. 

Palautettavien tai vaihdettavien tuotteiden tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia.  Liitäthän palautuslähetykseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten. Huomioithan, että sinulla on velvollisuus tarvittaessa näyttää toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla.

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa maksutta kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse. Lähetämme sinulle tästä vahvistuksen, mikäli lähetys ei ole vielä matkalla.

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Tietosuojaseloste

Koska huolehdimme muistakin lakisääteisistä velvoitteistamme ilolla ja kunnialla, on meillä myös tietosuoja-asiat kunnossa.

Kun asioit Lystiikissä, käytämme henkilökohtaisia tietojasi vain tilauksen toimittamiseksi, mahdollisimman mukavan ostokokemuksen luomiseksi (asiakasrekisteri, kävijäseuranta) sekä pitkäaikaisen asiakassuhteen kehittämiseksi. Kaupassamme voi asioida myös perustamatta käyttäjätiliä.

Kukaan ei tykkää roskapostista, joten lähetämme sinulle sähköpostiisi maltilliseen tahtiin mielenkiintoista luettavaa, jos olet tämän meille nimenomaisella suostumuksellasi erikseen sallinut.

Rekisterin nimi

Lystiikin asiakas- ja suoramarkkinointirekisteri

Henkilötietojen käsittelyn peruste

Henkilötietojen käsittelyn peruste on Lystiikin ja asiakkaan välinen asiakassuhde, asiakkaan suostumus tai muu asiallinen yhteys.

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Voimme käsitellä asiakkaidemme henkilötietoja seuraavia tarkoituksia varten:

  • asiakassuhteen hoitaminen ja kehittäminen
  • verkkokauppatilausten toimittaminen
  • asiakastapahtumien varmentaminen
  • asiakaspalvelun ja liiketoiminnan kehittäminen
  • kampanjointi- ja markkinointitoimenpiteet, kuten sähköisen uutiskirjeen ja ajankohtaisen tiedon lähettäminen

Käsittelytehtäviä voidaan ulkoistaa rekisterinpitäjän ulkopuolisille palveluntarjoajille tietosuojalainsäädännön mukaisesti ja sen asettamissa rajoissa. Muita mahdollisia käsittelijöitä ovat verkkosivuston ylläpitäjä, maksunvälittäjä, kuljetusyrityksen henkilöstö sekä kirjanpitäjä.

Rekisterin tietosisältö

Rekisterimme voi sisältää seuraavia tietoja:

  • yhteystiedot, kuten nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite
  • rekisteröitymistiedot, kuten käyttäjätunnus ja salasana
  • asiakassuhdetta koskevat tiedot, kuten laskutus- ja maksutiedot sekä tuote- ja tilaustiedot
  • asiakaspalautteet ja muut yhteydenotot eri viestintäkanavissa (sähköposti, puhelin, Whatsapp, Facebook, Instagram)
  • tuotearviot ja kommentit sivustolla
  • arvonta- ja kilpailuvastaustiedot
  • viestinnän ja markkinoinnin toteuttamiseen liittyvät palvelun käyttämiseen liittyvät tiedot, kuten selailu- ja hakutiedot
  • mahdolliset luvat ja suostumukset sekä toisaalta myös markkinointiestotiedot
  • mahdolliset muut asiakkaan suostumuksella kerätyt tiedot

Henkilötietojen säilytysajat

Verkkokauppamme asiakasrekisterissä on automaattinen siivoustoiminto. Tiedot sellaisista asiakkaista, jotka eivät ole tehneet tilausta  viimeiseen 24 kuukauteen tai liittyneet uutiskirjeemme tilaajaksi, poistetaan.

Kirjanpitoaineistossa tietojen säilytysaika on 7 vuotta.

Säännönmukaiset tietolähteet

Saamme henkilötietoja säännönmukaisesti:

  • asiakkaalta itseltään tilaamisen ja rekisteröitymisen yhteydessä
  • evästeiden tai muiden vastaavien tekniikoiden avulla

Evästeiden käyttö

Sivustomme käyttää evästeitä sivuston kävijäliikenteen tilastointiin ja analysointiin. Käytämme evästeitä myös käyttökokemuksen parantamiseen sekä mainonnan kohdentamiseen. Eväste on vierailijan selaimelle lähetettävä pieni tekstitiedosto, joka yleensä sisältää anonyymin tunnistenumeron. Vierailijan henkilöllisyys ei käy ilmi evästeiden avulla.

Kirjautumisevästeet säilyvät kaksi päivää ja näyttöasetusevästeet vuoden ajan. Jos valitset kirjautuessasi “Muista minut”, pysyt kirjautuneena kahden viikon ajan, ellet kirjaudu ulos ja tyhjennä evästeitä selaimestasi sitä ennen.

Lisätietoja evästeistä.

Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Asiakkaiden henkilötietoja voi siirtyä Euroopan Unionin ulkopuolelle seuraavissa tilanteissa

Rekisteröidyn oikeudet

Oikeus tarkastaa omat tiedot

Asiakkaanamme sinulla on oikeus tarkistaa itseäsi koskevat rekisteriin tallennetut tiedot. Voit tarkastella omaa käyttäjätiliäsi ja sinne tallennettuja tietoja milloin tahansa kirjautumalla sivustollemme.

Tarkastusoikeutta koskevat yhteydenotot tulee tehdä kirjallisina ja allekirjoitettuina Lystiikin postiosoitteeseen. Tarkastuspyynnön toteuttamisessa suosittelemme selkeyden vuoksi käytettäväksi tietosuojavaltuutetun toimiston valmista lomaketta.

Oikeus korjata tai poistaa omat tiedot

Me rekisterinpitäjänä mielellämme oikaisemme, poistamme tai täydennämme rekisterissä olevan, käsittelyn tarkoituksen kannalta virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon joko oma-aloitteisesti tai esittämästäsi vaatimuksesta.

Jos rekisteröidyissä tiedoissa on virheitä, voit esittää meille virheen korjaamista koskevan pyynnön. Pyynnössä pitää perustella ja yksilöidä tarkasti, mitä tietoa vaaditaan korjattavaksi ja mikä on mielestäsi oikea tieto.

Huomioithan, että sinulla on oikeus tulla unohdetuksi vain, jos meillä ei ole lakisääteisiä velvoitteita jatkaa henkilötietojesi käsittelyä.

Oikeus kieltää omien tietojen käsittely

Sinulla on aina oikeus kieltää meitä käsittelemästä häntä itseäsi koskevia tietoja suoramainontaa, etämyyntiä ja muuta suoramarkkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimusta varten.

Uutiskirjeen tilauksen voit milloin tahansa peruuttaa uutiskirjeessä olevan linkin avulla.

Rekisterin suojauksen periaatteet

Manuaalinen aineisto

Manuaalisesti käsiteltävät henkilötietoja sisältävät asiakirjat säilytetään lukitussa tilassa, johon on pääsy ainoastaan yrittäjillä.

Sähköisesti tallennetut tiedot

Asiakastietoja sisältävä järjestelmämme on suojattu henkilökohtaisilla käyttäjätunnuksilla ja vahvoilla salasanoilla. Tiedot kerätään tietokantoihin, jotka ovat salasanalla, palomuurilla ja muilla teknisillä keinoilla suojattuja. Tietokannat ja niiden varmuuskopiot sijaitsevat lukituissa tiloissa ja tietoihin pääsevät käsiksi vain tietyt ennalta nimetyt henkilöt, joilla on työnsä puolesta oikeus käsitellä tietoja ja joilla on salassapitosopimus.

Muut mahdolliset oikeudet

Mikäli asiat eivät suju sovitulla tavalla, sinulla on oikeus tehdä valitus toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle.